Jak často chodit na masáž?

Spousta zákazníků se mě ptá, jak dlouho a jak pravidelně by měli chodit na masáže.

Cestou k vytouženému cíli je pravidelnost a prevence. Neřešit až akutní bolestivé stavy, kdy se člověk pomalu ani neohne, ale snažit se tomu předcházet. Pouhá jedna masáž za x měsíců sice uleví, ale neodstraní dlouhodobý problém (výjimkou je terapie trigger points, tam lze již po první návštěvě odstranit dlouhodobé konkrétní problémy – kde se cílí na konkrétní místa, kde bolest vystřeluje) co se týče zatuhlosti svalů a svalových bolestí.

1x týdně – v případě, že jste aktivní sportovec, nebo s masážemi teprve začínáte, nebo máte bolesti, problémové partie, zatuhlé svaly, máte sedavé zaměstnání a bojujete s krční páteří, nebo naopak v práci stojíte a máte problémy s bederní páteří….

1x za 14 dnů – doporučuji jako nejrozumnější variantu, rozmasírovaný sval vydrží  v dobrém stavu cca 2 – 3 týdny, poté se začne opět dostávat do své původní fáze, proto je třeba pravidelnosti. Je to jako s cvičením, pokud budete chodit do posilovny pravidelně, výsledek se záhy dostaví a s masážemi je to stejné, pouze pravidelnost povede k vytouženému cíli. Celkové zlepšení stavu není záležitost pár návštěv a pak dlouhá pauza a přijít opět, až když vše bolí a člověk se sotva hýbe – pro udržení kýženého stavu, tj. permanentně uvolněných svalů, bez bolestí, atd. je důležitá prevence, tj. chodit pravidelně. Proč nedopřát tělu masáž 2x do měsíce? Je to to nejmenší, co pro sebe můžeme udělat, proč vše řešit na poslední chvíli, až když vše opět bolí?

1x za 3-4 týdny – v případě, že (již) nemáte žádné problémy, nemáte zatuhlé svaly, nemáte sedavé zaměstnání, nic Vás nikde nebolí, tělo máte uvolněné, tak jako prevence a regenerace postačí i jedna návštěva za tři týdny až 1x za měsíc, toto berte prosím jako úplné minimum.

Nahodile po měsících – z hlediska krátkodobého pozitivního účinku, relaxace a momentálního uvolnění proč ne, ale o jakýchkoliv terapeutických či preventivních účincích nemůže být ani řeč.